ECLAS 2026 Oproep voor Abstracts geopend
We nodigen u graag uit om abstracts in te dienen voor de 2026-editie van de ECLAS-conferentie, die van 16 tot 19 september 2026 wordt gehouden aan de Technische Universiteit Delft. Het thema van de conferentie is Take Care: Planetary Landscape Architecture. Binnen dit thema verwelkomen we bijdragen op het gebied van theorie en discours, denk- en werkwijzen, stemgeluiden en dialogen, planetaire uitdagingen en transformatief onderwijs. Samen vormen ze een kader voor een beroep dat ethisch betrokken is, relationeel bewust en toegerust om een regeneratieve toekomst voor de planeet te bevorderen. Meer informatie over het thema en de tracks:
Om een maximaal niveau van leren, interactie en actie rond het conferentiethema te bevorderen, nodigen we zowel reguliere bijdragen als alternatieve bijdragen in de vorm van een ‘visueel essay’ uit. De twee formats zijn ook bepalend voor de structuur van de conferentie: dag één is een ‘ disseminatiedag’ voor reguliere bijdragen, terwijl de visuele bijdragen de input vormen voor de ‘uitwisselingsdag’ op dag twee van de conferentie.
Gelieve voor bijdragen voor de verspreidingsdag een uitgebreide samenvatting van 500-800 woorden in te dienen. Voor samenvattingen voor de uitwisselingsdag graag een visueel essay indienen. Een visueel essay is een reeks afbeeldingen met uitgebreide bijschriften die een verhaal, standpunt of bevinding toelichten.
Geef bij het indienen van de samenvatting aan bij welke track deze het beste past, maar vermeld ook andere tracks waar het werk bij zou kunnen passen. Dit om de beoordelaars maximale flexibiliteit te geven bij het programmeren van de breakout-sessies.
De deadline voor het indienen van abstracts is 31 januari 2026. Uiterlijk 30 maart 2026 sturen we een bericht van toelating. Herziene inzendingen moeten uiterlijk 15 juni 2026 binnen zijn.
We organiseren deze conferentie via Oxford Abstracts. Registreer met het e-mailadres van uw instelling.
Alle informatie is te vinden op de website van de conferentie: conference.eclas.org
